hétfő, december 03, 2007

Briós

.
Még hétfőn sütöttem brióst, mert annyira megtetszett Cserke briósa még a velveten. És nem is lett rossz, bár elég tömörre sikerült a tészta. Na igen, nem vagyok még egy kelttésztagyúró profi (gép meg nincs), de gyakorlok szorgosan, majdnem minden hétvégén valami keltet tuti sütök.

Azzal kezdtem, hogy az alapanyagokat szobahőmérsékletűre melegítettem. Aztán az 50 deka lisztbe beleöntöttem egy csomag élesztőt, három kanál cukrot, csipet sót, 5 deka vajat, 4 tojás sárgáját, egy deci tejet és egy deci tejszínt és sokáig dagasztottam. Aztán langyos helyen egy órát pihentettem. Aztán megformáztam belőle 12 brióst (és bosszankodtam, hogy folyton kitekeredik a fránya), és sütőpapíros tepsin még fél órát kelesztettem. Aztán megkentem tojásfehérjével, megszórtam cukorral és egy kis fahéjjal, és 180 fokon megsütöttem. Aztán ettem baracklekvárral, teával.
Azért ez sem rossz, de leszek majd még ügyesebb is talán.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kicsit lehet ám több tejet hozzáadni, lisztje válogatja, mennyit vesz fel. Az enyémhez elég volt ennyi is, legközelebb próbáld úgy, hogy apránként adsz még pluszban hozzá. Nagyon lágynak sem szabad lennie, mert akkor nem tudod formázni.