hétfő, szeptember 06, 2010

Kardamomos körtetorta tatin módra



made by péétráá & ildinko

Elmentünk az erdőbe őzlábgombát és szedert szedni. Se ez, se az nem volt, találkoztunk viszont egy hajléktalannal, amin úgy meglepődtünk, hogy kissé belekeveredtünk a legnagyobb dzsumbujba. Nem, NEM tévedtünk el, végig tudtam, hol vagyunk - hiszen gyerekkoromban ott számháborúzott a fél iskola, meg birkák legeltek, meg ilyesmi. Csak azóta senki sem jár arra, és visszahódította az erdő. Szegény hajléktalan srác jól megijedhetett.
De ez tök lényegtelen, a lényeg, hogy szereztünk alapanyagot a tervezett sütéshez, mert a második szomszéd vadász épp körtét szedett, és kezünkbe nyomott egy nagy tálnyit.
Pár recept átböngészése után ezt találtuk ki, a saját receptem átdolgozása.
Péétráá ötletére tört kardamom mag került a tésztába - ez a legnagyobb változtatás. Persze, nem tudom a körte és dió mennyiségét, mert az péétrááám feladata volt, és nem mondtam neki konkrét mennyiséget. A darabolt körte meg nem a tésztába, hanem alá került, némi vajjal és barnacukorral megszórva. Aztán megsütöttük.
Ennyi.


Ő meg itt Bazsa, a bugyitolvaj - csak hogy ő se maradjon ki. :)

2 megjegyzés:

pétráá írta...

:):) Pont ma pr-kedtem a blogodért (borsófőzelék ;) Most jutott eszembe, hogy fahéjat is akartunk belerakni, az kimaradt. Mert eldumáltuk. Sztem...pontosabban ÉN dumáltam, te dolgoztál. De legalább nem aludtál el, ami fordított esetben nagy valószínűséggel bekövetkezik, mint tudjuk....

ildinko írta...

Tényleg, kifelejtettük a fahéjat! De nem baj, így jobban érvényesült a kardamom - és épp elég is volt. :)