szombat, december 11, 2010

Nuttellával töltött kakós rozskeksz



Mikinek :)

Már megint sütnöm kell. És erre csak rátesz egy lapáttal a karácsony, amikor amúgy is mindenki süt, még az is, aki nem. :) Szóval úgy döntöttem, hogy ma Mikinek sütök. (Egyes nézetek szerint biztosan görény vagyok, tekintve, hogy Miki túl él az Óperencián, így megenni nem tudja, csak megnézni képen, de ad1: vigyázok a vonalaira, ad2: bár ott él, és nem Krisztofóró, se nem Paff (sőt,  hét feje sincs, vagy csak überfrankón titkolja), mégis nagyon szeretem, ad3: imádja a Nutellát és múlt héten volt névnapja, ad4: tökéletesítenem kell a dolgokat, mire hazajön jövőre, azaz kell B terv is, ha a trüffelekkel befürödnék :))

Így fogtam ezt a receptet és kicsit átalakítottam. Megkreáltam a Nutellával töltött kekszet, ami még reform is, mert teljes kiőrlésű rozslisztből van. (Persze, ennek az is az oka, hogy én nem nagyon eszem édeset, így a keksz elpuszítása a lakótársra és a bnőjére vár, aki viszont búzaliszt-érzékeny, így adaptálódnom kellett.)

Tehát  hozzávalók:
22 dkg liszt (nálam teljes kiőrlésű rozsliszt és maradék rizsliszt vegyesen)
15 dkg vaj
10 dkg porcukor
2 tojás (az eredeti recept csak sárgáját ír, de én beletettem az egészet)
2 dkg kakó (Lidl-is holland kakaó, rulez!)
csipet só
fűszerek (nálam fahéj és szerecsendió)

Ezeket gyorsan összedolgoztam, aztán kicsit be a hűtőbe. Kb. egy óra után kinyújtottam, kiszaggattam (jó, majd lesz pogácsaszaggatóm is, szegény kollégista albis lopott feles pohárral szaggat). Sütőpapírral bélelt tepsibe bele, a korongok közepére Nutella, rá a másik korong és be a sütőbe úgy 20 perce. Fogalmam sincs, hány fokon. Gázsütőnk van, úgy közepes lángon. :D


Hát, jó étvágyat, Miki! :))))

Amúgy két megjegyzés: nem tettem bele mind a 10 deka cukrot, féltem, hogy túl édes lesz, pedig elbírta volna, valamint a Nutella mennyiségét is simán a duplájára növelhetem (most kb. fél teás kanálnyi volt benne), mert nem folyik ki, ahogy féltem tőle. 

2 megjegyzés:

ildinko írta...

Naggggyon guszta, Péétráám! :)

Péétrá írta...

Köszönöm, nekem is tetszik. :) Sőt, ízlik is. A MEO-n is átment, lakótárs jóváhagyta a nagyüzemi gyártást.
Amúgy majd a marcipános verzsönt is ki akarom próbálni, sőt, gondolkodom áfonya lekvárral töltötten is.
Jó az alaprecept, max. a sütéssel lehet túlszárítani, de a 20 perc pont elég.
És a tieidről mikor lesz fénykép...? :)