vasárnap, november 25, 2007

Narancsos keksz

Mostanában nem nagyon főzök, amit annyira nem is bánok, legalább pihenek. Persze azért az édességek készítése holtfáradtan sem maradhat el. :)
Két hete hétvégén vettem kiszúróformákat, és mindenképp ki szerettem volna próbálni (ezek nagyon alap formák, de legalább vannak; majd később csatlakozok én is a mindenféle szép mintákat imádókhoz, de most örülök ennek is :) ). Csakhogy múlt hétvégén nem sikerült, viszont időközben megláttam Chili cicáit, és egyszerűen muszáj volt kipróbálnom a receptet.
Jól tettem, mert így legalább egy karácsonyi süti megvan, ugyanis kötelező jelleggel újra kell sütnöm az ünnepre, akkora sikert aratott. :)
Ezt pedig nem bánom, mert nekem is nagyon ízlik, ráadásul tényleg könnyen és gyorsan elkészül.

175 gramm puha vajat 100 gramm porcukorral és egy vanílisá cukorral (azaz én a vaníliással együtt mértem ki a 100 grammot) habosra keverek, majd hozzákeverek egy tojást és egy ampulla narancsaromát (bár nem szeretem az ilyesmit, de volt a Lidliben sokfajta aroma egybecsomagolva, és ki kellett próbálnom - várakozásaimmal ellentétben jó választás volt, nekem legalábbis nagyon bejött, és nem érzem, hogy mű-íze lenne). 300 gramm lisztet gyúrtam még hozzá, és ment pár órára a hűtőbe.
Aztán nyújtottam, szaggattam, sütöttem (180 fok, 15 perc kb).
Mázat készítettem, és abba mártogattam: egy narancs héját lereszeltem és hozzáfacsartam a levét, és annyi porcukrot adtam hozzá folyamatos kevergetés mellett, amennyit felvett (nem mértem, olyan 15-20 deka lehetett talán). Miután kenőecsetem még nincs, először az ujjammal próbáltam rákenni a sütikre a mázt, de rájöttem, egyszerűbb szépen belemártogatni a tetejüket, több is ragad rájuk, gyorsabb is.
Tényleg nagyon-nagyon finom süti!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

annyira örülök, hogy kipróbáltad és ízlett!!! (olyan béna lett a fotóm, hogy attól féltem senkinek sem kelti fel az érdeklődését)

ildinko írta...

Szerintem nagyon szép lett a képed a cicákról! Nekem legalábbis szerencsére megakadt a szemem rajtuk. :)
Nekünk is megvan az a dr5keres receptesfüzet, ha jól emlékszem, de az ottani receptet mégsem sütöttem meg. Úgy látszik, a forma nagyon sokat számít. :)))