hétfő, február 18, 2008

Grissini brindzás mártogatóssal buliba

.
Ezt a receptet ma kötelezően közzé kell tennem itt a blogon, akkora sikert aratott a hétvégi meglepetés szülinapi bulin. :)
Mindenkinek más volt a "feladata", amit vinni kellett, és nekem az előétel - sós rágcsa maradt. Kicsit gondolkoztam, mi legyen, de gyorsan rájöttem, mert már eleve rég kinéztem, másrészt mostanában nagyon benne vagyok a kelttészták gyártásában. Mammánál és Dolce Vitánál találtam receptet, és végül az utóbbit sütöttem meg - de csak mert nagyobb mennyiséghez volt megadva, különben az ízesítőket leszámítva úgyis ugyanaz. Én meg különben is mást tettem bele: kakukkfüvet és oregánót, szárítottat, azért mindkettőt, mert már mindegyik zacskóban csak kevés fűszer volt, egy fajtából nem lett ovlna elég.

Fél kocka élesztőt feloldottam 3 deci melegvízben. Fél kiló lisztet összekevertem egy kanál sóval, egy teáskanál cukorral, a fűszerekkel, majd hozzáadtam az élesztős vizet és végül két kanál olivaolajat. 10-15 percig dagasztottam (elég nehezen akart elválni a kezemtől, de végül megadta magát :) ). Pihent kb másfél órát, aztán átgyúrtam, centi vastagra kinyújtottam és rudakat vágtam belőle. A rudakat kicsit megsodortam, tepsire sorakoztattam úgy egy centi távolságra egymástól, és előmelegített sütőben legmagasabb lángon kb 10 perc alatt megsütöttem. Jó ducik lesznek. :)
És nagyon-nagyon finomak.


Hogy ne csak magába együk, csináltam hozzá mártogatóst. Igazából nem méricskéltem semmit, és csak dobáltam bele mindenfélét, míg úgy nem gondoltam, most már jó. Kb így készült:
Egy doboz philadelphia sajtot összekevertem egy kocka brindzával (nem emlékszem, hány dekás volt, ezüstszínű csomagolás, kb mint egy 10 dekás vaj, akkora), meg tettem hozzá pár deka vajat, aztán pár nagy kanál joghurtot, meg pár kanál tejfölt - míg úgy gondoltam, már jó az állaga. Ízesítésnek került bele két nagy gerezd fokhagyma összenyomva meg három-négy szál újhagyma apróra vágva és egy csokor petrezselyem aprítva. Aztán egy éjszakát töltött a hűtőben összeérni.
A mártogatóshoz nyers zöldségeket is vittem, csíkokra vágva. Éppen répa, jégcsapretek és cukkíni volt - nekem ez utóbbi a kedvencem nyersen, de ez fogyott a leglassabban. :)

Hozzávalók:

Grissini:
fél kiló liszt
fél kocka élesztő
3 dl víz
két nagy kanál olivaolaj

kevés cukor
fűszerek

brindzás mártogatós:
philadelphia sajt
brindza
vaj
tejföl
joghurt
fokhagyma
újhagyma
petrezselyem
(só nem kell, a brindza elég sós)

mártogatni mindenféle nyers zöldség

A képek a buliban készültek, azért nem olyan szépek.

Nincsenek megjegyzések: