péntek, február 08, 2008

Zabkása kakaóval, joghurttal és naranccsal

Onnan szoktam tudni, hogy visszavonhatatlanul itt a tavasz, hogy ellenállhatatlan joghurtéhség tör rám. Ilyenkor minden reggelire gyömülcsös joghurt turmixot, joghurtos müzlit vagy hasonlókat készítek magamnak, és ha nincs túl hideg, kitelepedek a teraszra befalni. Persze ahhoz most még hideg van, de a nap legalább gyönyörűen süt.
Eszembe jutott a tavalyi zabkásám, de most kicsit máshogy csináltam. Talán még finomabb is lett.

Egy fél bögre apró szemű zabpelyhet kicsit kevesebb, mint egy bögre vízzel feltettem főni, és megszórtam kakaóporral. Nagyon gyorsan megpuhult és besűrűsödött. Ekkor hozzákevertem egy doboz vaníliás joghurtot (egyébként nem szeretem már az ízesített joghurtokat, de anya mindig csak ilyeneket vesz, én pedig mostanában nem vásároltam - szerencsére végeredményben tök jó lett a zabkásában) és egy nagy kanál mézet. És kis gondolkodás után egy narancsot is belekockáztam.
Egész meglepő ízek vannak benne, de finom. :)

2 megjegyzés:

Péétrá írta...

álam is itt a tavasz, én meg a túrót kívánom, meg a friss zöldségeket..pl. retek, újhagyma, uborka..és egyre kevesebbet alszom, uh jeppii, jön a TAVASZ!! :)
puszik,szép napot! :)

Zsuzsa írta...

Hű, de beindultál ildinko, sokáig semmi, aztán győzzük követni! Nálam ez a zabkásadolog általában novemberben szokott beütni, a joghurt meg nyáron. A tavasz közeledtét a mértéktelen snidling felhasználás jelzi. :)