péntek, március 30, 2007

Vöröslencse leves


Ezt már vagy két hete főztem, csak nem volt kedvem posztolni. Pedig nekem nagyon ízlett. Sok helyen láttam a neten a vöröslencsét, mint alapanyagot. Muszáj volt kipróbálni. Az a baj, hogy az ilyen "különleges" dolgokat csak én eszem meg, és én másoknak szeretek főzni. Persze a kíváncsiság...

Egy kevés zellert, sárgarépát, petrezselyemgyökeret megtisztítottam és felkockáztam. Kevés olajon egy kicsit megpároltam, aztán hozzáöntöttem egy kis bögre vöröslencsét, meg vizet gondolomformán, és főztem, míg megpuhult. Csak a hecc kedvéért - meg mert volt a kertben, és én szeretem, de szintén nem fogy, csak húslevesben - tettem bele pár szem kelbimbót, gondoltam, dísznek biztosan jó lesz (aztán kiderült, az ízéért is érdemes volt :) ). Sóval, borssal, a curryvel ízesítettem. Mikor megpuhult a lencse, a kelbimbó kivételével leturmixoltam a levest. Tálaláskor szórtam rá csípőspaprikát (mert épp hideg volt :) ), meg petrezselyemzöldet.

Persze, rajtam kívül senki nem evett belőle, de nem okozott gondot mind megenni... :)

Nincsenek megjegyzések: