hétfő, április 02, 2007

Vadkacsák...



Anánál láttam meg tegnap ezeket a kacsákat. Éppen olyan süteményt kerestem, ami kibírna egy csomagutat Japánig, és ezek még ráadásul húsvétiak is, meg aranyosak. Így ma meg is sütöttem. Ana receptjében barnacukor van, és én azt is tettem bele. Rengetegféle barnacukrot lehet kapni, és azt hiszem, az én kacsáimnak épp az lett a bajuk, hogy "igazi" barnacukrot tettem bele, azt a ragadós-büdös fajtát. A linzertésztához pedig a kristálycukor jobb, mert ez a barnacukor még gyúrás közben elolvadt - hiába siettem a vaj nagyon gyors eldolgozásával és a nyers tészta hűtőbe dugásával... Meg ez a fajta barnacukor nagyon barna. Így aztán a kacsáim kicsit szétfolytak, és vadkacsaszínűek lettek. Az íze így is finom, de holnap muszáj lesz kipróbálnom sima kristálycukorral is...

24 dkg lisztet egy teáskanál sütőporral és egy teáskanál fahéjjal egy tálba szitáltam, majd hozzáadtam kb 18 dkg barnacukrot (már ezzel megszenvedtem, mert ez a fajta cukor ragacsos, és nagyon nehéz volt egyenletesen elkeverni a liszttel - inkább olyan receptekhez jó talán, amiben mondjuk tojással kell habosra keverni, úgy még nem volt gondom vele). Hozzáütöttem egy tojást és 10 dkg vajjal és 8 dkg margarinnal gyorsan eldolgoztam, és betettem pár órára a hűtőbe.

Később a tésztát kétfelé osztottam, míg az egyik felével dolgoztam, a másik felét visszatettem a hűtőbe. A másik felét hosszú rúddá sodortam, olyan 4 cm vastagra. Másfél centis korongokra vágtam, és a korongokból fél cm vastag rudacskákat sodortam. Feltekertem, majd a másik végén ellentétesen tekerve kialakítottam a fejét. Csőrnek tökmag, szemnek mazsola, farkinca megformázva. Kicsit ellapítva tettem a kivajazott, kilisztezett tepsibe. 3-ason sütöttem kb 10 percig.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Sajnálom, ezt a barnacukros incidenst. Egyértelműen én vagyok a ludas. Finomított, barna nád cukrot használtam, nem büdös, ragadósat. Mindjárt ki is javítom a receptemet. Elnézést.

ildinko írta...

Ugyan, legalább kiderült, hogy nem mindegy, milyen barnacukor van benne. Egyébként az utolsó morzsáig elfogyott az összes, köszönöm a receptet! :)))
Vettem is finomított nádcukrot azóta, jövő héten megsütöm azt a változatot is, és tényleg repülhetnek Japánba a kacsák. :)