vasárnap, április 08, 2007

Havazik...

De legalábbis hógolyók repkednek, ez valami húsvéti csoda így a globális felmelegedés idején... :)))

A helyzet az, hogy én most csak tojást festettem. Ha nem kéne tanulnom, akkor sütöttem volna valamilyen sütit.
Nálunk nincs különösebb hagyomány a húsvéti ételeket illetően - kivéve a szokásos sonka-sajt-hagyma reggelire. Kalácsot sem szoktunk enni, nem tudom, miért. Egyszer húsvétkor üdülni voltunk (apukám GOV-os, később MOL-os volt, és évente egy hét ingyen üdülés járt a csládnak - mi kétévente mentünk két hétre, nagyokat kirándultunk), és a szállodában kalácsot adtak a tojáshoz-sonkához. Hát, be kell valljam, szerintem borzasztó volt, és nagyon hiányzott a friss fehér kenyér. Persze ez azt hiszem, szokás kérdése... És nem elég ez, következő évben a locsolók is elpártoltak tőlem, azt hitték, én is olyan nem beengedős lány lettem, pedig... Szóval nem volt jó ötlet húsvétra időzíteni a "nyaralást", másrészről viszont a nagy túráinkhoz ideális idő volt, szemben a téllel, mikor félméteres hóban mentünk Mátrát hódítani. :) Na jó, akkor meg síelni lehetett, viszont az iskolai sítáborról maradtam le. Hát, egy kamasznak soha semmi nem elég jó. :D
Egyébként Anyukám tegnap megfőzte a füstöltsonkát, és a főzőlében bablevest készített. Hozzá meg paraszt krumplispogácsát, amit imádok, és nekem az az igazi krumplispogi, nem is a kelt-hajtogatott-extra csodák. :) Majd legközelebb én csinálom, és akkor felteszem. Nem egy igazi ünnepi húsvéti menü, azt hiszem, de finom, meg költséghatékony is. :)
Hogy ma mi lesz a menü, azt nem tudom. Nálunk ez érdekes, mert hárman vagyunk - Anya, öcsém, én - ráadásul öcsém nem igazán hajlandó velünk enni. Mindig megvárja, míg kihűl a kaja, és akkor jön enni, mikor mi már rég otthagytuk az asztalt. Így érthető, ha Anya nem olyan motivált ünnepi ételeket főzni - kettőnknek?!
Én meg egyelőre csak álmodozom arról, mit főznék, ha rajtam múlna. Azt hiszem, kicsit későn növünk mi fel az öcsémmel, már rég a saját lábunkon kéne állni, aztán még mindig csak a szakdogával szenvedek, ő meg...
Jajj... mérnemlehetgyereknekmaradni, mérnem????

A hólabdát meg továbbdobom Klárinak!

4 megjegyzés:

Péétrá írta...

Ildinkóm, tündér virágszálam! Még hogy a kalács sonkával borzasztó?! Ejjj..ezt az egész Kalocsa és környéke nevében kikérem magamnak, mert mi ITT, igen itt, az Alföld tengersík vidékin, ahol ugye mint tudjuk, nincsen semmi, még délibáb és gémeskút sem (haha,télleg nemtom mit látott Petőfi a 30 km-re innen lévő Kőrösött...mindegy..)szal mi KALÁCCSAL esszük az sonkát, és itt nem eszünk hozzá hagymát. A menü tehát: sonka, nálunk családilag ehhez jön a sonkalében főtt kolbász (brr...csak a tesóm eszi meg, meg anno Édesapa szerette), aztán van még sonkalében főtt tojást, KALÁCS, torma és ennyi. Nálunk ez van.

Egyébként mi Húsvétkor nem szoktunk főzni, merthogy elég a sonka... :) Kivéve a mát, mert jöttek tesómék, és volt húsleves, meg krémes, meg fekete erdei torta, ja ééés RADÍR, persze, jelzem, nem köllött senkinek sem... :D

Nofene, hosszi komment lett, de mindegy. A lényeg a lényeg, h NEM leszólni a kalocsai étkeket, még ha ebben kivételesen NEM van is paprika, értve?!?!

:D:D:D:D

ildinko írta...

Háttekerge! Ki mondta, hogy a kalocsai szokásokat kritizálom??? Csak azt mondtam, hogy én nem szeretem a kalácsot sonkával... És a tormát sem szeretem, csak ezt nem mondtam, de most mondom.
De valószínű, hogy ha kiskoromtól kezdve Húsvétkor kaláccsal és tormával ettük volna a sonkát és a tojást, akkor most én is a sima kenyeret és a hagymát tartanám furcsának és borzasztónak.
Peace... :D ROTFL

Péétrá írta...

Naszal...tehát, tomtom, h nem kalocsotti szokások ellen irányult, nekem az a fura pl. h snőmék a halászlevet tejföllel és citrommal eszik. Mi pedig tésztával, nem kenyérrel...:D Mindenki maga tudja, ugyebár, idézve a klasszikus, azaz Németh Tibort! :D:D

Szal persze, h pííísz, és persze, h ROTFL :D:D:D pétráá KERGE!!

És már nekem is szakdogát kéne írnom, mert a Bolondgomba is azt teszi, csak én nem....:S:S Szal tessék, hajráá, ildinkom!!!!!!!

ildinko írta...

Hát, a szakgdogát nem kellett volna megemlíteni... :S Eddig egész jól elvoltam ma. :S (Nem is lusta vagyok, csak nem akarok felnőni...)