szerda, május 09, 2007

Kördés

Macitól kaptam kördés-hógolyót :))) (tegnap jégeső volt, talán abból hógolyózunk...), az első dobálózó Ági volt. Nos, lássuk:

1. Mi alapján főzök, hol találok inspirációra?

Azt hiszem, elég kerge módon főzök, eszembe jut valami, és utánanézek, találok egy csomó receptet a neten, szakácskönyvben, megnézegetem őket, aztán fogom magam, megyek a konyhába, és emlékezetből összerakok valamit. Ha alap dolgokat főzök, hagyományos ételeket, akkor megkérdezem Anyukámat, vagy megnézem a szakácskönyveket. Süteményeket mostanában a blogokról szoktam kinézni. Különben a readeremben már egy csomó csillagozott recept van. :)

2. Betartom-e a receptekben leírtakat?

Az előzőből is látszott, hogy nem. Mondjuk inkább a sütemények azok, amiket tényleg konkrét recept alapján készítek, de például a mérlegünk annyira régi és rossz, hogy nem bízok benne, úgyhogy bögrével mérek mindent, de messze nem pontos. Meg ha nem olyan lesz a tészta állaga, akkor változtatok. Az ízesítésen is szoktam változtatni, ritkán teszek például annyi cukrot a sütikbe, mint írva van, inkább kevesebbet. Meg bele szoktam dobálni mindenfélét, ami épp a kezembe akad. Persze, ha komolyabb ételt vagy tortát készítenék, akkor azért nem lennék ennyire bátor. :)

3. Mi alapján döntöm el, mi legyen a holnapi ebéd, vacsora?

Szerencsére nem nekem kell eldöntenem. :) Néha ha én főzök, megkérdezem Anyát, mit szeretne, és akkor megértem, miért mérges mindig, mikor azt mondjuk, hogy nem tudjuk, mindegy (öcsém: ételt!). Mostanában gyakran előfordul, hogy megkívánok másoknál látott ételeket, de nincsenek hozzá itthon alapanyagok. Majd ha saját konyhám lesz, és pénzem mindenféle jó alapanyagra, akkor egész más dolgokat fogok főzni, azt hiszem. De valószínűleg akkor is ad hoc módon működök majd. :)

Továbbadnám a labdát Rossamelának, Ritának és Zsuzsának.

Nincsenek megjegyzések: