vasárnap, május 11, 2008

Indoznéz lépesméz torta

.
Igaz, hogy nem sikerült tökéletesre, legalábbis nem lett olyan lyukacsos állagú a tésztája, ahogy szerettem volna, mégis posztolnom kell, mert már panaszkodnak, hogy elhanyagolom a blogot... ;)

Fűszeres Eszter tortáját
azóta szeretném kipróbálni, hogy megjelent a blogján. De hétköznapra túl különlegesnek találtam, "fontosabb" eseménynél pedig féltem, mi történik, ha nem lesz tökéletes. De tovább már nem bírta a kíváncsiságom, és kiderült: a félelem is felesleges volt. Mert bár hiányoznak a lépes lyukak, az íze viszont olyan fantasztikus, hogy ezt senki nem bánja. Délben ettük desszertként, és már alig van belőle. :)

Elkészíteni sem volt bonyolult. 21 deka cukrot karamellizáltam, majd hozzáöntöttem 2,4 dl vizet. Megvártam, míg az összeugrott cukor felolvad, és hozzákevertem 8 deka vajat. Félretettem hűlni. Közben 6 tojást jól felvertem. A langyosra hűlt karamellhez kevertem a felvert tojásokat és egy tubus sűrített tejet, majd 18 deka lisztet, egy csipet fahéjat és három teáskanál szódabikarbónát. Egy kapcsos tortaformát körbetekertem alufóliával és beleöntöttem a nagyon folyós tésztát. Majd pihentettem 10 percet és előremelegített sütőben 180 fokon megsütöttem.
Eredetileg tejszínhabbal és eperrel tálaltam. A tejszínhab elfogyott, és az akkor készült kép rossz lett. Így kénytelen voltam egy rendes fotóhoz cukros tejföllel díszíteni - ezzel is éppolyan finom. Nálunk cukros tejföl mindig van, MöCikém mindenhez tejfölt eszik, és ha más nincs, akkor cukros tejfölt kenyérrel. Szerencsére van, amihez tényleg jó a tejföl. ;)

Megjegyzések: :)
Felesleges volt alufóliával körbetekerni a tortaformát, mert egy cseppet sem folyt ki a massza. Persze lehet, hogy csak szerencsém van a formámmal. :)
Eszternél az egyik kommentelő írta, hogy fahéjat tett bele, ezt én sem hagytam ki, és nagyon-nagyon finom benne.
Általában nem nézem, mennyi ideje tettem a sütőbe a sütiket. Látni szoktam rajta, ha kész van, meg ugye tűpróba. No itt más a helyzet. A tűpróba nem működött, mert ez a massza egyáltalán nem ragad rá a tűre. Így most azt hiszem, kicsit sületlen lett, de a "tesztelők" szerint így pont jó, mert nem száraz az állaga. Mondjuk eleve nem lehetne száraz, nagyon érdekes ez a tészta. Én ilyesmivel még nem találkoztam, úgyhogy azt sem tudom megmondani, mihez hasonlít. Egy biztos: jó.
Azon gondolkozom, vajon miért nem lett lyukacsos?! Lehet, hogy kevés szódabikarbónát tettem bele, esetleg nem volt elég forró a sütő, de az is lehet, hogy a tojást kellett volna habosabbra felverni. De mint mondtam, most már nem bánom, hogy esztétikai hiányosságai vannak a tortámnak - csak én tudtam, hogy kellett volna kinéznie, másokat pedig az íz mellett ez már egyáltalán nem érdekelt.


Hozzávalók:
21 deka cukor
2,4 dl víz
8 deka vaj
6 tojás
15 deka sűrített tej (egy tubus)
18 deka liszt
fahéj
3 tk szódabikarbóna

4 megjegyzés:

miniMálna írta...

Ildinkó! Nagyon különlegesnek hangzik ez a torta, amint vége a vizsgaidőszaknak (jún. vége) már meg is fogom sütni!
Hány cm átmérőjű a tortaformád?
Megnéztem Fűszeres Eszter oldalán is, az vmi csoda! A tiéden viszont az eper és a tejföl mutat jól! (ha nem írtad vna, h tejföl, akkor rá sem jövök! :)

Zsuzsa írta...

Örülök, hogy időnként felbukkansz azért! :)
Ezzel a lépesméztortával én is így vagyok, amióta olvastam, készülök elkészíteni, ami késik, nem múlik! Lehet, hogy nekem is még az eperszezonban kéne...

Fűszeres Eszter írta...

Szia! Örülök, hogy megsütötted, és viszonylag jól sikerült. Mindig félek, ha valaki elkészíti, mert ötven százalékban nem lesz jó a végeredmény, viszont kaptam olyan gyönyörű fotókat is, hogy majdnem elájultam.
sajnos nem tudom mi lehet a titka, miért sikerül egyszer, és miért nem máskor :-(
A fahéj valóban illik hozzá, és most hogy írod, a tejföl is.

ildinko írta...

Zsuzsa, szerintem nyugodtan süsd meg, nem lehet elrontani, max a látványt, az meg tényleg nem számít az íze mellett.
Eszter, jövő hétvégén úgyis újra kipróbálom, remélem, a lukacsok is sikerülnek, és rájövök, mi volt a hiba. De az nem fog zavarni, ha megint lukacstalan lesz. ;)
Nagyon köszi a receptet!