vasárnap, május 18, 2008

Spárgás újkrumpli

.
Ma bringázni voltunk, MöCi nagymamájához tekertünk el 30 km-re. Persze igazi falusi ebéddel várt minket: leves (volt benne lába a tyúknak, imádom :))) ), töltött paprika (MöCim egyik kedvence) és rántotthús és -máj. Meg süti is. Rettentően bezabáltunk. És utána még haza is kellett tekerni.
Hazaérve MöCim persze éhes volt, részemről még mindig tele a hasam (most is :) ), de a parancs az parancs. Persze amit hoztunk (mert hoztunk, ki gondolta, hogy egy nagymama nem pakolja tele a hátizsákunkat?!) az nem jó, neki friss kell. Húsról persze szó sem lehet, abból már rengeteget ettünk ott. Így ez lett. Ha a krumplipucolást leszámítjuk, egész gyorsan kész. Mondjuk nem is nagyon kellett pucolni a krumplit, na mindegy...

Egy nagy darabka vajra dobtam a megpucolt, kb azonos darabokra vágott krumplit (nagyrészük olyan kicsi volt, hogy nem vágtam ketté sem) és elkezdtem sütni. Közben egy új vöröshagymát felaprítottam, meg a szárát is és ment a hagymához. Aztán megtisztítottam a spárgát is, felvágtam, a szárak mentek a krumplihoz. Sóztam, borsot őröltem rá. Pár ág friss kakukkfüvet is hozzádobtam, meg belenyomtam egy nagy gerezd fokhagymát, kicsit később hozzáadtam a spárgafejeket. Végül rengeteg petrezselymet aprítottam és forgattam az egészhez és kész is volt (hatalmas csokorral hoztunk, a nagymama kertje teljesen tele van petrezselyemmel, még a virágoskertben is).
Így magában ettük, de szerintem köretnek is jó (ha nem zabálta korábban tele magát az ember). És rájöttem, hogy a nagyon zsenge zöldspárga úgy jó, ha minél kevesebbet főzöm és még ropogós - ez nagyon gyorsan megvan. :)


Hú, most viszont így 60 kb dimben-dombon tekerés után elég álmos vagyok. Jóéjszakát! :)

Nincsenek megjegyzések: