kedd, október 31, 2006

Almás - búzapelyhes muffin

Már rég sütöttem muffint, itt az ideje. Anyukám meg mérges lesz, hogy folyton sütök. De ha egyszer muszáj?! Ha nem bírom ki?!
Nem eszerint a recept szerint szoktam muffint sütni, úgyhogy most izgulok, mi lesz a vége... Épp sül...
Szindbádéknál találtam ezt a receptet is. Tegnap este a kamrájukban böngésztem, és enn
ek nem csak az lett az eredménye, hogy kinéztem egy csomó receptet, hanem álmomban is ezek a receptek szerepeltek... Jajj!!! :)))
Feleztem az adagot, mert soknak tűnt, de így is sok lett, alig tudtam a 12 kis kapszliba beletuszkolni az egész masszát. Végül sikerült.

Elkészítés:

1 és negyed bögre lisztet tálba szitáltam, hozzáadtam egy bögre búzapelyhet (zabpehely nem volt otthon), meg egy-egy kiskanál sütőport és szódabikarbónát.
Egy kisebb tálba beleöntöttem háromnegyed bögre cukrot, egy pohár tejfölt, fél pohár olajat, egy tojást (kettő kellett volna, de csak egy volt itthon - talán nem baj). Ezt elektromos habverővel szép simára kevertem.

Az almát megmostam, daraboltam. Én nagy darabokban szeretem, mert akkor érezni, hogy van a sütiben. :) Tejfölöspohárnyi mazsolát megmostam, beáztattam.
Mindent összekevertem: lisztes keverék, tojásos keverék, alma, mazsola. Egy fél deci tejet kb még hozzá kellett öntenem, hogy összeálljon. Papírkapszlikba elosztva muffinsütőbe tettem. A tetejét megszórtam fahéjjal. Majd alacsony lángon szépen megsütöttem.
Finom lett.


Ugyanez a muffin egy későbbi alkalommal, mikor még a mókusnál is sikert aratott. :)

Nincsenek megjegyzések: