hétfő, október 23, 2006

Aszaltgyümölcsös-diós puszedli

.
Nekem ez a kedvenc sütim, és annak ellenére, hogy nem készül el olyan egyszerűen és gyorsan, mint mondjuk egy muffin, ráadásul drága alapanyagok kellenek hozzá, sütök ilyet néha. Ha sok sütire van szükség, akkor megéri, mert kiadós és garantáltan elfogy. (Ha rajtam múlik, akkor biztosan. :) )

Elkészítés:

Fél kiló barnacukrot (én most csak bio nádcukrot kaptam, igazi barnacukorból készítve barnább lesz a tésztája...) három tojással krémesre-habosra keverek, majd hozzáreszelem egy citrom héját, és belefacsarom a levét. (Ez a krém így önmagában is isteni! :) Nem megenni mindet, mert nem jut a sütibe!!!)
Fél kiló liszthez szódabikarbónát keverek, őrölt fahéjat, szegfűszeget és gyömbért. Hozzákeverem a liszthez a korábban összeaprított aszalt gyümölcsöket (most szilva, barack, alma és körte volt benne. Az eredeti recept szerint nem kell sok, de én annyit teszek bele, amennyit csak tudok. A durvára vágott dióból úgyszintén (olyan 4-5 marékkal).
A lisztes aszaltgyümölcsökre ráöntöm a tojásos-cukros keveréket, és jól összedolgozom. Egy órát pihentetem.
Pihenés után deszkára teszem, és még egy kis lisztet szoktam hozzágyúrni, mert ragad... Kb 3 cm átmérőjű rudakat formázok a tésztából, két cm vastag tallérokat vágok belőle, majd azokat gombóccá formázom, és kicsit ellapítom a két tenyerem között. Így kerülnek a tepsire, majd a sütőbe. Közepes lángon szép barnára sütöm.
Mikor megsült, 3-4 evőkanál mézet összeforralok pár evőkanál vízzel, és a puszedlik tetejét ezzel kenem meg. Míg megszárad, rácsra teszem.
Első nap kicsit kemény, de gyorsan megpuhul.
És nagyon finom, szerintem...

Tipp: Minél nagyobb darabokban van az aszaltgyümölcs és a dió, annál jobban érvényesül a sütiben.
A recept egy régebbi Nők Lapjából származik.

Nincsenek megjegyzések: