hétfő, október 23, 2006

Narancsos görög aranytallérok ribizli lekvárral összeragasztva

.Azt hiszem, legáltalánosabb tetszést mégis talán ez a süti keltett. Nagy várakozással láttam neki a megsütésének, mert Péétráá odavolt a receptért. Ő kereste nekem, itt lelt rá.
Mikor kisült, és megkóstoltam, nagyot csalódtam. Ugyanis száraz volt, mint a fűrészpor, ráadásul ízetlen. Nem volt mit tenni, meg kellett tölteni lekvárral. És anya isteni ribizli lekvárja most is csodát tett... :)

Elkésztés:
Egy csésze vajat (annyi nem volt, úgyhogy egy része margarin, ráadásul nem is mértem, hanem egy kocka vaj, meg még valamennyi margarin) egy csésze porcukorral habosra kevertem, majd hozzákevertem két tojássárgáját. Hozzáreszeltem egy narancs héját és belefacsartam a levét, amibe szódabikarbónát tettem. Kb 60 dkg liszttel összedolgoztam, kinyújtottam és ki korongokat szaggattam belőle. Villával megmintáztam a tetejét, megkentem a tojásfehérjével és megszórtam szezámmaggal. 20-25 perc alatt sül szépre, közepes lángon.
Két tallérocskát ribizlilekvárral összeragasztottam.

Drága Fénynek annyira ízlett, hogy azt monta, ez lesz a lakodalmi sütijük a Péétráámmal (remélem, tényleg sor kerül erre...). :D

Nincsenek megjegyzések: