szombat, február 10, 2007

Tojásos köménymagos leves (rongyosleves, szoptatósleves, pirított leves - ezerféle neve van...)

Végre tudom használni annyira a jobb kezemet, hogy megpróbálkoztam a főzéssel (psszt! az orvosomnak egy szót se erről!!!). Meglehetősen levesmániás vagyok, ez pedig egy olyan leves, amihez minimálisan kell csak a kezem - ez alatt azt értem, hogy nem kell hozzávalókat pucolni, aprítani stb. Emellett nagyon gyorsan elkészül.


Kb egy kanálnyi köménymagot elkezdek pirítani kevés olajon (bár most fűszervajat haszánltam) elkezdek pirrítani, míg pattogni nem kezd. Ekkor megszórom fűszerpaprikával (így télen csípős is kerül bele) és egy kevés liszttel, majd felengedem vízzel. Míg felforr, két-három tojást simára keverek, és keverés a forró levesbe csorgatom. Rengeteg apróra vágott petrezselymet szórok bele, és már kész is...
Van, aki a tojás hozzáadása előtt átszűri, hogy a köménymagok ne maradjanak benne, de én imádom a köménymagot.

Nincsenek megjegyzések: