szerda, február 28, 2007

Kördés - jepp!!! :)

Engem is eltalált!!! És nagyon-nagyon örülök neki, és annak is, hogy Mammától kaptam! Én tényleg olyan boldog vagyok, hogy felkerültem a BloGasztrora, pedig csak így csöndben írogattam itt a kergeségeket, és... jajj... szóval izgalmas, no...
Bár igazából tényleg nem nagyon értek a gasztronómiához, viszont nagyon lelkes vagyok. Sajnos, itt vidéken az embernek nem sok lehetősége van egzotikus (már a friss bazsalikom is annak számít pl.) dolgokat beszerezni, pedig nagyon szeretnék. A másik, hogy még nem igazán nőttem ki a csóró egyetemista kollégista létet - mert bár órám már nincs, és csak a szakdoga van vissza - de munkám sincs, és így pénzem sem - se alapanyagokra, se szakácskönyvekre, se konyhai eszközökre. Pedig mennyi rengeteg sok pénzt el tudnék költeni ilyesmire!!! (De hát ezt nektek nem kell kiemelnem, azt hiszem... :) ) A harmadik, ami elég meghatározó, hogy rendszerint Anyukám főz, és én csak akkor merészkedek a konyhába, mikor ő nincs itthon. Aztán sokszor megkapom, hogy már megint sütit sütsz? Nem unod még? :))) Nem! Főleg, ha barátoknak süthetek...
Nos, ez után a bevezető után jön a kérdésekre a válasz, de ez kellett, hogy azt a nagy eltérést, ami a többiekhez képest az én válaszaimat jellemezni fogja, egy kicsit megmagyarázzam...

1. Hány szakácskönyved van?

Összességében sincs sok szakácskönyvünk (olyan 15-20, egy része még a nagymamáktól, lapjaira esve, de alapkönyvek), ami ebből saját, az pedig elenyésző. Az egyik Donald Kacsa szakácskönyve, a másik pedig Csörgő Anikó: Főzzetek velünk! Gyerekszakácskönyv. Ezek voltak az elsők, szerintem Anya már bánja, hogy megkaptam őket... :) Aztán két német nyelvű könyv: egy vegetáriánus, amit ajándékba kaptam régen vendéglátóimtól, mikor kint voltam (öt évig vegetáriánus voltam), a másikat meg én vettem, abban grátinok és felfújtak vannak.
A legbüszkébb a Váncsa szakácskönyvre vagyok, azt már én vettem, saját pénzből, és ráadásul olcsón! :) (mert el volt szakadva az oldala, és leárazták) Na, az egy igazán boldog nap volt, mikor megtaláltam... :)

2. Melyik a három legkedvesebb?

Hmmm, ez egy jó kérdés, mert ha főzök, ritkán főzök szakácskönyvből, inkább csak összerakok a fejem után mindenfélét. Ha olyasmi jut eszembe, amit nem tudok, de "normális" recept, akkor Domokos Lászlóné: Mindentudó szakácskönyv. Ha valamilyen klasszikus sütit szeretnék sütni, akkor a Váncza: A mi süteményes könyvünk, vagy a Lajos Mari - Hemző Károly Sütemények. De kedvenc a Váncsa könyv, csak hát még nem csináltam belőle semmit. (csak a csízkéket)

3. Melyikek várnak beszerzésre?

Minden! Asszem, erről elég is ennyi...

4. Milyen konyhai kütyük után vágyakozol?

Hűűűű... MINDEN! :)
No, jó... Először kéne egy szép nagy, felszerelt konyha. Most egy másfélszer két méteres lyukban főzünk, bár van egy rendes konyhánk is, de az lent, és nyáron kiadjuk (Balaton ugye), és mióta apukám meghalt, nem vesződünk a fel-le költözéssel. Viszont a lenti sütőt használjuk, így sütéskor lépcsőzés van (legalább a kalóriákat ledolgozzuk :) ).
De komolyan: nagyon szeretnék egy botmixert (ezt nemrég írtam is), meg egy fagyigépet. És szuffléformát. És nagyon fontos: jó késeket (minden életlen...)
Így elsőre ezek jutottak eszembe. (Nem tud valaki egy jó pszichológusi állást véletlenül?????)

5. Kedvenc fűszereid?

Fahéj, petrezselyem, csípőspaprika - csili, és biztos még sok minden, amit nem is ismerek... (Hú, nekem rengeteg bepótolnivalóm van...)

6. Mit rendelsz leggyakrabban étteremben?

Tekintve, hogy nincs pénzem, nem járok étterembe. Néha önkiszolgálós-menzaszerű helyen (Pécs: Aranygaluska) azért előfordulok, de ott is nagyon ritkán. Ma pl. paradicsomos káposztát ettem. Egyébként ha járnék étterembe, akkor biztos olyasmit rendelnék, amit nem ismerek. (Ha állást nem tudtok, valami pénzes pasi is jól jönne... :) )

Hú, jó sokat írtam, bocs...
Továbbdobnám a hólabdámat Noéminek, Csabhókéknak és Annának. Remélem, még senki nem továbbította nekik - én már nem tudom követni, főleg nem ilyen későn... :)

8 megjegyzés:

anna írta...

koszonom a felkerest
estere meglesz, addig nem tuti

anna írta...

na, megvan
http://annaeszik.blogspot.com/2007/03/uj-hogolyo-ildinko-tol-hogolyonak.html
[ha erdekel]

anna

Péétrá írta...

teildinko, tekerge tepétrád tekérdi, tehogy temaradt tesimán tecsak "kedvencek?!"

te...te...te... :D

Amúgy pedig jeppencs az új dizájnod! :D

Jaaa, este muffint sütünk in di kóter. Vagyis Mara csinálja Zsoltnak... :) Kár, hogy nincsen FÉNYképező...

jééé... FÉNY kép, ez ő? :D:D


jájjj, pétráá te ma meg vagy bolondulva, holnap ne gyere újra, ne gyere újra...

Péétrá írta...

vagyis, FÉNY kép, ez ő?! Azaz, tekiez?! :D:D

ildinko írta...

Tekerge!

Tekedvedért azt is megváltoztatom... :)

ööö... muffin... ööö... én nem azt sütök mostmindjárt, ááá, nem...... :D

Péétrá írta...

tekikjók?!
Igen, a tekik jók. Vagyis a tökik... :D Tökikjók?! :D:D

Teköszi, teneked teildinkom! :D

tehiányzik temár teendre...temuszáj teleszek tefényt teölelgetni...teúgysem temerem temegtenni :D

tekerge tepétrááá

temáffin tejó lett :D

Névtelen írta...

szia, lehet buta kérés, de olvastam, hogy neked megvan donald kacsa szakácskönyve:) egyszer ettem egy olyan sütit, ami abból készült, ilyen kakaós tallér féle, és valami fekete, kleopátrás hajú kacsa volt a képen, aki készítette. ha esetleg el tudnád küldeni nekem azt a receptet, nagyon hálás lennék!!
picimissy@freemail.hu

ildinko írta...

Szia!

Most nem vagyok otthon, de kedden este kimásolom és elküldöm neked a receptet. :)
(Remélem, nem felejtem el, ha úgy lenne, akkor szólj még rá. :) )