kedd, december 12, 2006

Csokis brownie-cookie tallérok

Ma van a Fény Ünnepe! Nem, az nem a Karácsony! Hanem az Igazi Fény Születésnapja! Neki készült ez a süti, és persze Sztre-nek, aki megnyerte a kvízt és ezzel kiérdemelt valamiféle jutalmat. Nos, ez a jutalom része. Persze, ha nem lenne semmiféle alkalom, valószínűleg akkor is vinnék sütit. Ezt nem ússza meg senki :D.
A receptet Cs&V-nál találtam, ahogy ez már szokásos nálam.

Két tábla csokit gőz fölött megolvasztottam egy kis vízben elkevert két kiskanál instant kávé társaságában, majd hozzákevertem 3 dkg vajat. Közben megpirítottam egy marék diót egy serpenyőben, majd összedaraboltam. Összekevertem egy teáskanál sütőport kb harmad bögrényi liszttel. Két tojást habosra kevertem harmad bögre cukorral. A tojásos habhoz hozzákevertem még mindig habverővel a csokiolvadékot, végül hozzáöntöttem a lisztet és a diót is. Gyorsan összekevertem és fél órára betettem a hűtőbe.
Nagyon gyanús volt a tészta, mert iszonyúan folyós volt - igazság szerint pont emiatt több lisztet is tettem bele, mint az eredeti recept írta, bár nem mértem semmit. A hűtés után szerencsére kicsit masszívabb lett, de csak a teteje. A közepe olyan volt, mintha csokimousse lenne.
Sütőpapírral bélelt tepsire kanálnyi halmokat tettem, a tetejüket vizes kézzel lelapítottam, és 11 percre a sütőbe tettem. Először kicsit alacsony hőmérsékletet választottam, így az első adagnál a felénél feljebb vettem a sütőt (hármasról négyesre), és úgy sütöttem tovább - olyan negyed órát összesen. De a második adagnak tényleg pont elég volt a 11 perc négyes fokozaton.

Nagyon finom süti lett a végeredmény, igazán csokis - aki tehát a csokit szereti, annak ez is ízleni fog. :)

Nincsenek megjegyzések: