kedd, december 19, 2006

Püspökkenyér - más formában

Szintén a karácsonyi partira készült. Először sütöttem püspökkenyeret, kíváncsi voltam, milyen lesz - és nagy örömömre sikere volt! És szerintem nagyon szép ebben a formában kisütve, bár egy kicsit szokatlan.

Elkészítés:
5 tojássárgáját (6 kellett volna, de nem volt annyi, mert tegnap elhasználtam a többit...) fél bögre cukorral, egy fél vaníliás csomag cukorral és 10 dkg margarinnal habosra kevertem. Egy bögre lisztet elkevertem egy marék aprított dióval, egy marék mazsolával, pár kocka aprított csokival, pár szem aprított aszaltszilvával és aszalt sárgabarackkal, és a tojásos masszához kevertem. Majd hat tojásfehérjéből keményre vert habot óvatosan belekevertem, és a kivajazott, kilisztezett formába öntöttem a masszát. Alacsony tűzön (3-as fokozat) egy ótár sütöttem.

A recept a Sütemény és torta c. Lajos Mari könyvből származik

Nincsenek megjegyzések: