kedd, december 05, 2006

Laska-rántotta


Tegnap sétálni voltam az erdőben, szokásos módon hagyva, hogy a lábaim vezessenek. Azok pedig egy fatönkhöz vezettek, ami tele volt gombával. Gyanús volt már nekem akkor, hogy ez finom gomba, sőt... talán laska. De kezdetnek csak lefényképeztem, utánanéztem, és csak muitán kiderült, hogy valóban laska, akkor mentem vissza érte. Ma. Szerintem olyan két kiló, de lehet, hogy több gombát szedtem össze arról az egy szem fatönkről. Egy darabig most gombás kaják következnek...

Késői laska (Pleurotus ostreatus)


Az így elsőnek csak egy egyszerű rántotta: hagyma megpárolva, gomba rádobva, megsózva, megpárolva, tojással összekutyulva, tetején bors, paprika, hozzá friss kenyér. Mindenképpen meg kellett ugyanis kóstolni ma, frissen. Nem tudom, mennyire egészséges torna után, este hétkor, mindenesetre nagyon finom :).

Nincsenek megjegyzések: