vasárnap, december 31, 2006

Trüffel golyócskák karácsonyi ajándéknak

Remélem, a leendő megajándékozottak nem olvassák a blogomat - legalábbis az ajándékozásig. No és azt is, hogy addig nem mennek tönkre a trüffeljeim. Ugyanis ezeket is elrontottam - úgy látszik, mostanában nem vagyok formában. Vagy csak még tapasztalat híján olyasmit szúrok el, ami kis gyakorlattal már menni fog. Pl. hogy a vajat mindenhez csak akkor szabad hozzáadni, ha már a massza hideg. Mert ha megolvad a vaj, soha nem fog megszilárdulni. Én ezt nem tudtam... De most már majd...

A revept az iwiw kulináris topikjából való, ha valaki regisztrálva van, megnézheti.
3 dl tejszínt egy csomag vaníliás cukorral felmelegítettem, majd félretettem (tényleg ki kellett volna hűteni... - első hiba). Két tábla csokit gőz fölött megolvasztottam, ebbe belekevertem 6 dkg vajat (talán szintén hagyni kellett volna hűlni a csikit, mielőtt a vajat hozzáteszem... - második hiba). A tejszínt és a csokit összeöntöttem, és csomómentesre kevertem. Ennek sűrű masszának kellett volna lennie, de nem volt az - viszont isteni finom. Kitettem az ablakba hűlni, de csak nem dermedt meg.
Másnapra sem, úgyhogy hozzátettem még egy fél tábla olvasztott csokit, és olyan három kanál kakóport - na, így már megdermedt.
A masszából golyócskákat formáztam, és mindenfélébe belehempergettem. A mindenféle: kakaópor, fahéjas porcukor, kókuszreszelék, reszelt fehércsoki és darált diós-mandulás-kesudiós grillázs. A golyócskák tetejét dióval, mandulával vagy kesudióval díszítettem. Szerintem nagyon jól néznek ki... :)
(Csak reménykedek, hogy nem olvadnak szét kb egy-két hétig.)

+Infó: holnapután megműtik a vállamat, két hónapig félkezű leszek, úgyhogy nem hiszem, hogy tudnék bármit is készíteni... Addig szünet...

Nincsenek megjegyzések: