hétfő, december 18, 2006

Vörösáfonyás-zabpelyhes cookie

Holnap karácsonyozás a csoporttal, akiket tanítok. Gongoltam, ajándékba kapnak tőlem karácsonyfadíszt (természetesen saját készítésűt - nemsokára felkerül ide is, bár nem lehet megenni) és sütit. Két félére gondoltam, az egyik ez lett. A receptet cookie-nál találtam.
Finom süti lett, bár így frissen kicsit száraz. Gondolom, puhul kicsit, és különben is teasüti, tehát jó is így.

Egy csésze lisztet összekevertem fél csomag sütőporral, egy csésze zabpehellyel, fél csésze rozspehellyel, és egy csomag aszalt vörösáfonyával.
Negyed csésze barnacukrot (most vettem észre, hogy kellett volna még hozzá fél csésze sima cukor is, azt kifelejtettem - így legalább nem túl édes, és most már különben is mindegy :) ) és egy csomag vaníliás cukrot simára-habosra kevertem egy tojással, négy-öt kanál tejjel és egy fél kocka margarinnal.
A cukros keveréket a liszthez öntöttem és jól összedolgoztam az egészet.
Sütőpapírral bélelt tepsire kiakanállal kupacokat csináltam a masszából (azért kicsivel, mert így darabra több lett, és az most fontos, hiszem olyan 30-an leszünk holnap), a tetejüket vizes kézzel kicsit ellapítottam, és mindegyikre egy negyed diót nyomtam. Közepes lángon előmelegített sütőben sütöttem kb 10 percig.

Nincsenek megjegyzések: