hétfő, június 18, 2007

Filmnézéshez hasselback burgonya és pizza

.
Szombaton itt voltak MöCcöm barátai filmnézés céljából. Kicsit (na jó, nagyon) féltem, mit gondolnak majd rólam. Reméltem, hogy ha valami finom rágcsával várom őket, az jó pontnak számít. Mivel úgyis ki akartam próbálni vacsira Ana hasselback burgonyáját, úgy gondoltam, ha marad belőle, talán nekik is ízlik majd. Különben meg Ana azt írta, biztos minden "gasztrobeteg" ismeri - hát én meg sosem láttam még ilyen módon elkészítve a krumplit, így aztán mindenképp ki kellett próbálni. Nagyon-nagyon finom. :))))))) És egyszerű.
Csak kétmilliméterenként majdnem végig kell vagdosni a krumplit - nem is olyan melós, mint elsőre gondolná az ember. Kicsit bekenni olajjal meg kis sóval, be a sütőbe, megsül, kész. Legközelebb, ha nem az utolsó pillanatban jeletnik be, hogy jönnek, lesz több és lesz hozzá valami mártogatós is.
Azt hiszem, ez sem volt rossz ötlet, meg maradt még előző napról kevés túrógombóc is, azt is megetettem velük. Azt hiszem, kicsit irigykednek most MöCöre, meg a lakásra is alig ismertek rá - szokatlan tisztaság és rend van...


Tejfölös


Még mielőtt jöttek, kérdezték, mit hozzanak. Abban egyeztünk meg, hogy ha hoznak alapanyagot, akkor én főzök. Természetesen pizzára gondoltak. A kérdésre, hogy tudok-e pizzatésztát csinálni, kapásból azt feleltem, hogy igen - persze, sosem csináltam még, de elméletben jó vagyok, és reménykedtem, a gyakorlatban is menni fog.
Mire ideértek, már minden, ami volt itthon, előkészítve várta a csapatot: gomba, padlizsán, hagyma, paradicsom felszeletelve, sajt lereszelve, liszt tálba készítve.
Hoztak még élesztőt gombát, sajtot, felvágottat, paradicsompűrét, nemistudommit még.
Utánanéztem a pizzatésztának, bár kb tudtam, hogy kell csinálni. Végül is Dolce vitánál találtam egy szimpi receptet. Kb fél kiló liszthez adtam sót, csipet cukrot, fél élesztőt, olajat, langyos vizet, szárított oregánót é bazsalikomot. Nem tudom, miből mennyit, úgy érzésre (ilyenkor nagyon vicces, mikor nem nagyon tudom, milyennek kell lennie... de összejött :) ). Néha rohangáltam Vövöhöz, aki szakácstanfolyamot végzett, de igazából fogalma sem volt róla, hogyan kell kinéznie a kelttésztának, nekem viszont szükségem volt a megerősítésre. Miután összegyúrtam a tésztát (tudom, sokkal tovább kellett volna gyúrni, anyukám mindig azt mondja, a nagymamája azt mondta, hogy addig kell gyúrni a kelttésztát, míg az izzadtság az orrunkból bele nem csöpög - hát én ettől messze voltam, meg még nem is volt igazán hólyagos, viszont mindenki éhes...), kelesztettem jódarabig, míg harmadszorra is le nem dobta a kelesztőtál tetejét. Az este legizgalmasabb része ez volt, hogy vajon megkel-e, és én nagyon boldog és büszke voltam.
Míg kelt a tészta, a paradicsompűréből szószt készítettünk: beletettem egy lábasba, felöntöttem vízzel, és forraltam, közbe került bele csipetnyi cukor, só, fűszerek, három nagy gerezd fokhagyma.
Végül a tészta két nagy tepsire lett elegendő, az egyik paradicsomos, a másik tejfölös lett. A paradicsomoson volt hagyma, felvágott, gomba, padlizsán, friss paradicsom, sok sajt. A másikon tejföl (lemaradt a fokhagyma, majd legközelebb), füstöltsonka, gomba, paradicsom, két ráütött tojás, és sok sajt.
Filmnek meg az Ötödik elem - mindenki ezerszer látta már, de úgyis fáradtak voltunk, a hasunk meg tele. :)


Paradicsomszószos

Azt hiszem, jó benyomást keltettem - bár ha jól látom a helyzetet, a fiúk nemsokára nem fognak annyira szeretni - ha MöCöm már nem fog annyit bulizni, az nekik nem olyan pozitív...

4 megjegyzés:

Ana írta...

Szuper jó lett!
Örülök, hogy terjed a kór. :)

A joghurtos fotód csodaszép lett!

ildinko írta...

Hát még én mennyire örülök ennek a krumplireceptnek, isteni! :)

És köszönöm, örülök, hogy tetszik, pedig nem is az én gépemmel csináltam, meg nincs szerkesztőprogram, meg ilyesmi...

Névtelen írta...

De jó kis este lehetett :) Irigyellek titeket, hogy ennyire pizzasütősek vagytok, engem nagyon nehezen lehet rávenni a házi tészta készítésre.
A kór meg annyira terjed, hogy én is kifogom próbálni, nekem is újdonság volt :)

ildinko írta...

:) De még milyen jó volt.
A pizzatészta meg nem is olyan nagy ügy, pedig én nagyon féltem, hogy nem fog sikerülni, de nagyon gyorsan kész lett, és jól is sikerült, pedig még csak nem is futattam fel külön az élesztőt, hanem mindent csak beleszórtam a tálba és összegyúrtam. :) A feltéteket meg közösen előkészíteni külön buli. :)