szerda, június 20, 2007

Málnalekvár - sima és ribizlis

Egy hétig itthon vagyok, anya pedig dolgozik, úgyhogy ki kell használnom az üres konyhát a nyári terveim véghezvitelére. Érik a málna ezerrel, egyből ellenállhatatlan vágyat éreztem a málnalekvár főzésre, de meggyet is kéne szerezni (mondjuk a szomszédból, szegény kis fa megszakad annyi súly alatt...). Mindenesetre ma a málnalekvár volt soron.

Először is korán fel akartam kelni, hogy ne a legmelegebben kelljen málnáznom. Nem sikerült, úgyhogy tele vagyok horzsolásokkal, szúnyogcsípésekkel (ezeknek a dögöknek elég egy csepp árnyék is...), karmolásokkal és csaláncsípésekkel (a szomszédból átlóg). A dögmelegben még bikiniben is megizzad az ember, úgyhogy a mindenféle eredetű sebeimet még csípte is a rólam folyó "víz". Node ha az ember lekvárt szeretne, azért meg is kell szenvedni. Olyan két és fél kilót szedtem (egy nagy tállal).
Aztán gondoltam egyet, és szedtem még egy kis tálnyi fehér ribizlit is. Anyukám csinált pár éve meggyes-ribizlis lekvárt, és az annyira isteni sütikbe, hogy arra gondoltam, feltétlenül ki kell próbálnom a málnás-ribizlis változatot. Így a málna kb negyedét-harmadát a ribizlivel főztem meg, időközben átpasszíroztam, hogy a magok ne legyenek benne (ez is melós dolog, de hát már mondtam, hogy meg kell szenvedni a jóért...).
Az a baj, hogy pontos receptet nem tudok mondani, mert a málnát is csak körülbelül mértem le, a ribizlit semennyire, meg a cukrot is csak úgy öntöttem hozzá. Ehhez az egész gyümölcsmennyiséghez kb másfél kiló cukrot használtam összesen, fele-fele arányban. A sima málnás nekem kicsit édes lett, de szerintem csak azért, mert nem vártam meg, míg hűl egy kicsit...
A főzési időt sem tudom megmondani, mert nem néztem az órára, a szedést kb 11kor kezdtem, és három körül kerültek üvegekbe. Közben sokszor lazsáltam is... :)
A befőttesüveket szaliciles vízzel elöblítettem, és a lekvárokba is kevertem egy kiskanálnyi szalicilt, utána töltöttem üvegbe. Majd bedunsztoltam, ahogy tavaly a paradicsomot is. Lett kétszer három üvegnyi, meg mindegyik fajtából még egy kicsi kóstolónak. Én mindig többre számítok úgy előre, de ha ennyi, hát ennyi. Majd úgyis főzök még másfajta lekvárokat is. Anyukám meg majd kifut a világból (mi a fenének ennyi? már megint sütit akarsz sütni???)...

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nem akarsz átugrani egy kicsit lekvárt főzni?
Én nem fogok kifutni a világból, sőt, hagylak nyugodtan tevékenykedni, esetleg focizhatsz is a kölkökkel, és ha nagyon jó leszel, még az ebédet is megfőzheted :))
Én addig nagyon nagy önfeláldozással olvasnék a jó hűs szobában...

Rossamela írta...

Szia!

Van egy kördésed!

ildinko írta...

Szia Cserke!
Mennék én szívesen, inkább, mint melót keresni... :)
Csak legyen lekvárhoz való gyümölcs, és sok jó ötlet, amit főzni lehetne, meg alapanyag, és minden oké :) Még focizni is szeretek, csak ne délután négykor kelljen, hanem ha lehet, kicsit hűvösebben...

ildinko írta...

Köszönöm a kördést, Rossamela, nekiállok, és már válaszolok is. :)

Névtelen írta...

Itt minden van.Gyümölcs, helyes kispasekok, az idő is lehűlt.
De úgyis csak ígérgetsz... :))

Állásügyben meg majd csak lesz valami, szerintem felvehetnéd cv-be nyugodtan a blogot is, nyomna a latban. :)

ildinko írta...

Vigyázz, mert egyszercsak tényleg megyek. :)
Bár most inkább lennék MöCömnél Pécsen, az az igazság... :( Még ha ott nem is tudok befőzni...

A blog meg lehet, hogy bekerül a cv-be, bár egyelőre csak a gasztrománia szerepel benne. :) Bár hogy mit szólnak hozzá, azt nem tudom...

Névtelen írta...

Miért is nem érzem fenyegetve magam ?? :)))
Na, jó, persze, hogy ott szívesebben lennél...