hétfő, június 18, 2007

Szokásos reggelink: joghurt gyümölccsel

.
MöCöm ma délutános, így felhasználom a kis szabadidőmet arra, hogy pótoljam a blogos lemaradásaimat. Van bőven, már nem is mindenre emlékszem, a képeket kell majd megnéznem, hogy eszembe jussanak.

Ez a joghurt nagyon egyszerű, igazából nem is lenne posztolnivaló. Ami különleges benne, hogy kipróbáltuk, működik-e, ha a tejbe belekeverek egy pohár joghurtot és pár óra állás után az egészből joghurt lesz. Egyszer egy Jamie Oliver műsorban láttam, hogy így csinált sok joghurtot. MöCö meg úgyis nagyon kíváncsi, úgyhogy ez itt a képen tejből joghurt.
Az egy liter tejhez először egy Könnyű és Finom natúr joghurtot kevertem, de pár óra múlva sem változott a tej állaga, így hozzákevertem még egy natúr Activiát is. Gyanúsan nem történt semmi estig (mondjuk legközelebb nem danone joghurt lesz benne, az tuti, csak épp ezt kaptam natúrban). Reggel ébredés utáni első gondolatom a joghurtunk volt, rohantam is megnézni, és csodák csodája - besűrűsödött.
Mondjuk azóta is vitatkozunk rajta, hogy vajon ez most joghurt, vagy aludt tej???
De mindegy is, kicsi vaníliás cukorral és friss gyümölccsel finom. Most épp barack, mert ez volt occsó a lidliben, de különben otthonról hozott ribizli, málna, esetleg meggy vagy cseresznye volt már benne, csak az otthoni már elfogyott. Reggelire tökéletes. :)

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ami a végeredményt illeti, az joghurt volt... Én is így csinálom, kis különbségekkel.
Én kb 7.5 dl-1 l tejből csinálok egy alkalommal, ebbe 1-2 evőkanálnyi natúr joghurtot teszek.
A tej legyen 5-6 órán keresztül lehetőleg 35-40 fokos, akkor gyorsul a folyamat. Én a piacon vett falusi, zsíros tejből készítem.
Aztán ebből készítem a gyümölcsjoghurtot ! Keverek bele 7.5-10 dkg porcukrot és friss vagy fagyasztott vegyesgyümölcsöt, 15-20 dkg-ot legalább. Legalább egy éjszakára berakom a hűtőbe, de igazából egy nap után érnek össze az ízek.
Próbáld ki, persze a joghurt-cukor-gyümölcs arányot ízlés szerint variálhatod, az sem baj, ha 2x nem kapod ugyanazt az eredményt.
Ja, és lehet kapni joghurtkészítő gépet !

ildinko írta...

Hűűű, köszi szépen a tippeket! :)
Majd körülnézek, hátha a pécsi vásárcsarnokban is lehet kapni házi tejet, abból lenne az igazi.
A cukrot meg a gyümölcsöt mindig ízlés szerint teszem bele, inkább sok-sok gyümölccsel, kicsit savanykásan szeretem, mérni még sosem mértem a cukrot, mennyi is kerül bele, kevés, talán 3-4 kanálnyi fél literhez. :)))

De a joghurtkészítő gép minek, mikor így is joghurt lesz belőle???? :D Csak kis türelem kell hozzá...

Névtelen írta...

No, hát a joghurtkészítő gépre vonatkozó megjegyzés mögül lemaradt a 'smájli' - persze hogy minek, ha lehet a nélkül is készíteni ! :))
Viszont jó ha van egy tejforraló, aminek dupla fala van, és ugye a két fala közé vizet kell önteni. Szóval ha nagyon-nagyon finoman (mert a joghurtkultúra érzékeny a hőre) meg van langyosítva ez a forraló, akkor alkalmas arra hogy sokáig tartsa azt a kellemes 30-40 fok közötti hőmérsékletet. Azért egy hőmérő nem árt (én használom a húshőmérőt, ha már másra nem), meg némi tapsztalat.
Pécs elég nagy város ahhoz, hogy falusi tej beszerzése ne okozzon gondot - szerintem.
Azért majd írj a tapasztalatodról, ha kipróbáltad ! :)

ildinko írta...

Hmmm, tejforralóm az nincs, meg hőmérőm sem...
Meg mivel így is működik a dolog, nem is hiszem, hogy csak azért, hogy gyorsabban legyen joghurtunk, beszereznék ilyeneket - legalábbis a közeljövőben, amíg nincs munkám, és így pénzem sem a számomra luxus dolgokra. :)
Viszont házi tejet azt valahogy szerzek, és akkor arról írok. De akkor már csinálok majd túrót is, meg ilyesmiket. Amit csak lehet. Már amennyire a pénzemből telik... :)
És nagyon szépen köszönöm a tippeket. :) Aztán hátha jár erre olyan, akinek vannak ilyen kis csodakellékei, és remélem, az majd kommentben tudósít minket az eredményről. :)

Névtelen írta...

Na, a joghurt miatt tényleg ne vegyél ilyen konyhai eszközöket !
Viszont ahol kapsz tejet, kapsz túrót is - szerintem. Én is kipróbáltam hogy kell csinálni, de 1 liter tejből alig lett valami, nagyon szaporátlan dolog ez a túró. Azóta veszem ezt is attól, akitől a tejet... Igazából a túró melléktermék nekik, mert ha nem tudják eladni a tejet, akkor azzal valamit kell csinálni, mert ugye természetes módon "megalszik" előbb-utóbb. Van nálunk vaj és tejföl is, és igen, ez olyan ízű mint nagymamámnál a valamikor csuporból újjal kinyalt, hmmm !
De jól mellékvágányra vittem ezt a szegény joghurt témát ! :))

ildinko írta...

Ez egyáltalán nem mellékvágány! :) Hiszen épp erről van szó...
Azért egyszer kipróbálom a túrót is, csak hogy tudjam, én is képes vagyok csinálni.

Én már nem ettem házi vajat, csak anyukámék mesélik mindig, hogy kellett a picében köpülni. Azért a tehénmeleg tej gyerekkoromban megvolt, hála a karádi nyaraknak. :)

Névtelen írta...

Vigyázz, mert elmerülsz ! :)
A túró után jön a sajt - na az még egy szuper találmány !
Persze a sajtgyártáshoz sok túró kell, meg ott már a körülményeket is meg kell teremteni hozzá.
Persze a túrót csak próbáld ki, majd meglátod mennyivel másabb mint a bolti.